1.Generelt
Vennligst les igjennom våre Salgsvilkår. Disse vilkårene gjelder for alt salg av varer fra CC Shop as til forbrukere. Vilkår utgjør sammen med din bestilling (bekreftet gjennom en ordrebekreftelse) det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.
For å handle på cancam.no så må du ha en leveringsadresse i Norge. Adressen må være registrert på deg hos Posten. Alternativt så kan c/o adresse benyttes. Du kan opprette profil og registrer nødvendige opplysninger her. Du forplikter deg ikke til å handle selv om du oppretter profil hos oss. Alle opplysningen blir lagret på en sikker måte og opplysningen vil ikke være tilgjengelig for tredjepart.
Ellers så vil vi alltid gjøre vårt ytterste for at våre kunder skal ha en trygg og god opplevelse av å handle hos oss. Fornøyde kunder er den beste reklame!
Cancam er en autorisert forhandler og kan derfor garantere at alle varene er ekte, nye, at de er oppbevart i hht. til anbefaling fra leverandør. Vi kan garantere at varene er beregnet for det norske markedet.
2. Parter
Selger:
Cancam.no
Adresse: Rasmus Rønnebergsgate 6, 6002 Ålesund.
Kontakt-informasjon: klikk her. Selger er registrert i Brønnøysund-registeret med organisasjonsnummer: 979551835 MVA, og blir i følgende benevnt som «Cancam.no»
Kjøper: Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt "du", "deg", "din" eller "ditt".
3. Bestillings- og avtaleprosess
En ordre er gyldig når ordrebekreftelse er mottatt av kjøper. Ordrebekreftelse gis pr. e-post. Ved innlegging av en ordre er det implisitt gitt at kjøperen godtar å følge Cancam.no sine kjøpsbetingelser. En ordre/bestilling er gyldig inntil varen er avbestilt eller Cancam.no skriftlig/per e-post kansellerer ordren.
Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 9.
Leveringsadresse for pakken må være i overenstemmelse med adresse registret på mottaker i Posten sitt register. Ønsker du levert til en annen adresse må c/o navn og adresse benyttes.
Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.
Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, se pkt. 4.
4. Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi gjør vårt ytterste for å gi våre kunder så korrekt og fullstendig informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Vi tar også forbehold om at produktbildene som er brukt i nettbutikken kan fremstå med litt ulike farger når de vises på ulike dataskjermer.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt-situasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.
Cancam.no vil til enhver tid videreformidle informasjon om produkter gitt fra våre leverandører. Dersom et produkt ikke stemmer overens med de spesifikasjoner som er gitt fra Cancam.no eller andre kilder, gir det i seg selv ikke rett til noe krav ovenfor Cancam.no fra kjøperens side. Cancam.no tar ingen ansvar for følgefeil som eventuelt måtte oppstå grunnet feil i de gitte og/eller de faktiske spesifikasjonene angående et produkt. Cancam.no tar også forbehold om feil i produktinformasjonen.
Ved kampanjer varer tilbud så langt lageret rekker.
5. Priser
Alle priser er normalt oppgitt i norske kroner inklusive merverdiavgift hvis ikke annet er bemerket. Vi reserverer oss mot eventuelle trykk- og skrivefeil. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle eventuelle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.
Prisendringer
Ved prisjustering på allerede bestilt ordre så informeres du alltid om dette og du har rett til å endre eller å annullere ordren.
6. Betaling
På Cancam.no ønsker vi å gjøre handleopplevelsen din så enkel og smidig som mulig. Derfor tilbyr vi et bredt spekter av betalingsmetoder som er både sikre og praktiske. Vi samarbeider med Nets Easy og Vipps/Mobilpay for å gi deg flere valgmuligheter når du skal betale for varene dine.
Nets Easy
Med Nets Easy har du fleksibilitet til å velge mellom flere betalingsalternativer, slik at du kan velge det som passer best for deg:
- Vipps: Betal enkelt og raskt med Vipps, Norges mest populære mobilbetalingsløsning.
- Klarna: Velg å betale med Klarna for å få muligheten til å betale senere eller dele opp betalingen i mindre deler.
- Mobilpay: En rask og enkel måte å betale på via mobilen din.
- Kortbetaling: Vi aksepterer de fleste kreditt- og debetkort, slik at du kan betale direkte med kortet ditt.
- Riverty: En fleksibel betalingsløsning som gir deg muligheten til å utsette betalingen eller dele opp beløpet i avdrag.
Vipps/Mobilpay
Vi tilbyr også direkte betaling via Vipps og Mobilpay. Med denne løsningen har du følgende alternativer:
- Vipps: Gjør betaling enkelt og raskt med Vipps.
- Mobilpay: Betal smidig via mobilen din med Mobilpay.
- Kortbetaling: Betal direkte med kreditt- eller debetkortet ditt.
7. Levering og forsinkelse
Cancam.no leverer til hele Norge, bortsett fra Svalbard og Jan Mayen.
Husk å sjekke at leveringsadressen er riktig før du gjennomfører ordren. Normalt sett vil pakken bli sendt samme dag som vi mottar din bestilling og du har pakken innen 1-7 virkedager.
Alle ordrer sendes med den forsendingsmåten som pakken tillater. Pakkens verdi og størrelse vil avgjøre forsendelsesmetode:
1) Pakke i postkasse
2) Hentes i butikk
De fleste pakker leveres rett i din postkasse. Pakken kan ikke leveres i din postkasse om:
- Pakken veier over 2000 gram inkludert emballasje
- Pakken er større enn: Lenge 35, bredde 25cm og høyde 12 cm
- Postkassen din er for liten eller full av annen post.
Om et av punktene over gjelder din pakke, så vil pakken bli sendt til utlevering på postkontor/post i butikk. Uansett leveringsmetode vil du motta en sms og/ eller e-post melding om at pakken er levert i din postkasse eller at den har ankommet butikk for henting.
Pakker som ikke hentes innen 7 dager blir automatisk returnert til Cancam.no på kundens regning. Du vil bli belastet med et administrasjonsgebyr på 150 kroner om du ikke henter pakken i tide eller ikke har oppgitt riktig adresse. Dette blir trukket fra det allerede innbetalte beløpet. Eventuelt tilgodehavende blir kreditert når pakke har kommet i retur til oss. Klarer du ikke hente pakken innen 7 dager så kan du forlenge hentefrist i Posten sin app.
Benytter du deg av angreretten og melder fra til oss innen fristen, så betaler du bare selve returkostnaden. Når vi har mottatt varen og den er registret i vårt system – tilbakefører vi innbetalt beløp, minus returfrakt, til kontonummeret som er registrert på «Min side». Komplett utfylt angrerettskjema skal alltid ligge sammen med varene du returnerer.
8. Undersøkelse av leveransen - Transportskade, mangler m.m.
Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Det er derfor veldig viktig at du kontrollerer sendingen for skade ved mottak. Evt. synlig skade skal påpekes til transportør ved mottak, og transportør skal registrere skaden som en del av mottakprosessen.
Hvis du vurderer transportskaden som omfattende, anbefaler vi at du avviser å motta pakken, slik at transportør må åpne skadesak. På denne måten er du sikker på at transportør ikke kan unndra seg ansvar for skaden. Dine interesser er uansett dekket.
Etter at du har mottatt produktene, må du, så snart du har anledning til det, undersøke om innholdet i leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten (skjult skade som ikke kunne påvises ved mottak), eller om produktene ellers har feil eller mangler (produksjonsfeil). Eventuelle mangler ved en leveranse må rapporteres til Cancam.no så raskt som mulig. Du kan melde fra til oss både skriftlig og muntlig. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss skriftlig. For mer informasjon les pkt. 10.
9. Angrerett - Privatpersoner
Cancam.no følger prinsippene i Angrerettloven for returer med rett til pengene tilbake. Angrefristen er 14 dager etter at du mottar leveransen. Ønsker du å returnere varen må du melde fra innen fristen. I forbindelse med julehandelen utvides angrerett til 60 dager.
Etter at du har meldt fra avvent med å returnere varen til du har fått tilsendt fraktseddel via e-post av kundeservice. I returforsendelse så skal du legge ved ferdig utfylt angrerettskjema som du fikk tilsendt på e-post ved bestilling. Deretter fester du returseddel du har mottatt fra kundeservice på utsiden av pakken og leverer til nærmeste postkontor/ post i butikk. Ved riktig gjennomført retur så betaler du kun selve returkostnaden.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i samme mengde og stand som du mottok det og om mulig i original emballasje, sammen med utfylt angrerettskjema. Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen 14 dager etter at kunden ga beskjed om at angreretten vil bli brukt. Angreretten gjelder ikke om forseglingen på det fysiske produktet er brutt.
Returforsendelse i forbindelse med angrerett betales av kunde. Ved korrekt gjennomført retur (iht. Angrefristloven) er vi forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt for produktet. Dersom kunden har brukt varen, og denne bruken har redusert varens verdi, åpner Angrefristloven for at selger kan gjøre fratrekk for verdireduksjonen i tilbakebetalingen. Vi bruker samme metode for tilbakebetaling som kjøpet ble gjort med.
Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg. Beløpet som blir tilbakebetalt er kostnaden på produktet minus retur- og administrasjonskostnader. Vær oppmerksom på at banker og kredittkortselskaper kan bruke flere bankvirkedager på å tilbakeføre penger, og det kan derfor ta noe tid før du har pengene på konto etter at Cancam.no har fullført tilbakebetalingen.
10. Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)
Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon).
-Meld fra om reklamasjon og avvent med å sende vare i retur til du har mottatt fraktseddel og reklamasjonsseddel av kundeservice.
-I returforsendelsen skal du legge utfylt reklamasjonsseddelen. Dette er nødvendig for at vi skal behandle reklamasjon og like den til din bestilling.
-Deretter fester du fraktseddel på utsiden av pakken og leverer til nærmeste postkontor/ post i butikk.
Vi dekker returfrakt om reklamasjon blir godkjent. Skulle varen blir funnet ok, ingen feil funnet eller er skadet av bruker, kan du bli belastet med 150 kroner i testgebyr i tillegg til returfrakten.
11. Dokumentasjon ved returforsendelser
Alle returforsendelser til Cancam.no som benytter angrerett eller reklamasjon må vedlegges et angrerettskjema eller en reklamasjonsseddel.
Ingen varer skal returneres uten at kundeservice er informert og du har mottatt fraktseddel. Fraktseddelen skal festes utenpå forsendelsen som returneres.
Dersom du har spørsmål knyttet til angrerett eller reklamasjon må du gjerne ta kontakt på e-post.
Om feilen er vår dekker vi selvfølgelig returfrakten.
12. Garanti
Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år. Se for øvrig pkt. 10.
Cancam er en autorisert forhandler og kan derfor garantere at alle varene er ekte, nye, at de er oppbevart i hht. til anbefaling fra leverandør. Vi kan garantere at varene er beregnet for det norske markedet.
13. Personopplysninger
Vi er opptatt av at du er helt trygg på at vi håndterer personopplysninger på en betryggende måte. Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du gir til oss. Vi trenger disse opplysningen for å kunne gjennomføre våre forpliktelser ovenfor deg og for å kunne gi deg en tilpasset brukeropplevelse. Under får du en nærmere beskrivelse av hvordan vi håndterer disse opplysningene.
Vi er pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgifts-håndtering og eventuell garanti-/returhåndtering. Derfor kan ikke denne informasjonen slettes.
Vi forbeholder oss retten til å be om fødselsdato for å kontrollere at våre kunder er over 18 år.
Vi oppbevarer av sikkerhetshensyn IP-adressen som er brukt for å registrere bestillingen. Kortnummer oppbevares ikke av cancam.no utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning, oppheving av reservasjon og kreditering.
Vi samler inn og oppbevarer loggdata som hvilke kategorier og produkter man kikker eller søker på, for å kunne lære hva våre kunder er opptatt av, samt forbedre produktutvalg og tilbud. Denne informasjonen benyttes også for å kunne gjøre det mulig å vise deg relaterte produkter, eller sende deg nyhets brev om du har bedt om det i «Min side».
Vi bruker cookie (informasjonskapsler) slik at du bl.a. kan bruke vår nettbutikk. Vi bruker dem også til å finne ut hvordan våre nettsider blir brukt, slik at vi kan gi deg en tilpasset brukeropplevelse og slik at vi kan forbedre oss.
Vi tilbyr nyhetsbrev pr e-post for ulike typer informasjon og tilbud. Du han melde deg av og på denne tjenesten enkelt på «Min side».
14. Salgspant
Cancam.no har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger inntil hele kjøpesummen er honorert, jf. pantelovens §3-14 flg.
15. Endring i vilkårene
Cancam.no forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
16. Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukertvistutvalget. Cancam.no vil følge Forbrukertvistutvalgets avgjørelser. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.
17. Force Majeure
Cancam.no kan ikke ta ansvar for konsekvenser forårsaket av elementer utenfor selskapets planleggingsmessige kontroll.
Er Cancam.no forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Cancam.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller å kreditere den til det mangelfulle produktets tilhørende kjøpesum.